Teachers God can use - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu Teachers God can use - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu

Teachers God can use

Door: Fjen Klaassen

Blijf op de hoogte en volg Fjen

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

ALOHA,

We zijn nu net over de helft van de 3 maanden en ik heb het nog steeds goed naar mijn zin.
De afgelopen 2 weken waren intensieve weken met veel informatie om op te slaan. De onderwerpen gingen voornamelijk over hoe we een goede onderwijzer kunnen zijn voor onze studenten en wat we ze willen leren. Waar gaat het om in een klaslokaal. Dat de studenten de hoogste cijfers halen of dat ze groeien in hun relatie met God en hun identiteit in Hem met dat als uitgangspunt voor de verschillende vakken. Als we God centraal stellen in het klaslokaal dan gaat het er heel anders uit zien. Op de campus zijn er verschillende scholen opgezet om de kinderen les te kunnen geven. Afgelopen vrijdag kreeg ik de kans om een ochtend mee te lopen in de kleuterklas met de kinderen van 5 en 6 jaar. Het was bijzonder om mee te maken. Geen tafeltjes en stoeltjes in rijen van 4 maar ze zaten voornamelijk in een grote kring op de grond.
Als dagelijks onderdeel van het lesrooster hebben de kinderen ook stille tijd. Ze krijgen 5 a 10 minuten de tijd om met God te praten. Daarna krijgt iedereen de kans om te delen wat God tegen ze gezegd heeft. De één komt met een bijbelvers de ander heeft een woord van God en aan weer een ander kind liet God een plaatje zien. Op deze jonge leeftijd leren de kinderen al om God's stem te verstaan en naar Hem te luisteren. Gaaf om te zien hoe de onderwijzers gefocust zijn op de Heilige Geest als lijndraad door de dag heen.
God kan iedereen gebruiken om anderen te onderwijzen als wij ons maar openstellen en luisteren naar wat Hij zegt.
Ik heb veel geleerd en veel om over na te denken. Ik ben zeker dankbaar dat ik hier mag zijn.

Afgelopen vrijdag ben ik samen met mijn Nederlandse vriendin op pad geweest. Lekker uit eten en even tijd om gezellig bij te kletsen. We hebben elkaar altijd weer een hoop te vertellen.
De meeste weekenden ga ik er wel een keer op uit maar ik neem ook zeker de tijd om even bij te komen van de week!

Bedankt voor het meeleven en de gebeden.

Liefs Fjen

  • 22 Mei 2014 - 11:55

    Alyn:

    He Fjen! Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt :)
    Veel plezier nog de laatste tijd.
    Liefs Alyn

  • 22 Mei 2014 - 12:23

    Rina:

    Ik had op FB al gezien hoe gezellig je met je vriendin uit was geweest. Het lijkt me dat je daar ook van bij komt. En dan nog de mooie lessen die je volgt en de praktijk. Sjonge wat vliegt de tijd als de helft er al weer op zit. Ik hoop en bid dat de laatste helft nog weer meer lerend zal zijn zodat je met een hoop geestelijke bagage naar Nederland komt.

  • 22 Mei 2014 - 18:25

    Mam:

    dear Fjen fijn om te lezen hoe je met elkaar met God wandelt daar aan de andere kant van onze planeet.
    Nu hier begin van de avond en jij bent net uit je bed, wens je een fijne dag toe meiss.
    knuffel mam

  • 22 Mei 2014 - 18:25

    Mam:

    dear Fjen fijn om te lezen hoe je met elkaar met God wandelt daar aan de andere kant van onze planeet.
    Nu hier begin van de avond en jij bent net uit je bed, wens je een fijne dag toe meiss.
    knuffel mam

  • 22 Mei 2014 - 19:24

    Mariette Robbemnd:

    Hallo Fjen goed om te lezen dat je daar zo op je plek bent en dat je er zo van mag genieten. Mooi om te lezen hoe je zo als leerkracht een lichtje vanuit Zijn perspectief kan zijn. Ik wens je verder nog een hele mooie tweede helft van de tijd daar.
    Groetjes van Mariëtte.

  • 23 Mei 2014 - 22:15

    Corrie Mannee:

    Ha die Fjen, Wat heb je het goed daar! Wat leer je een mooie dingen!
    Liefs Corrie Mannee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua-Kona

Fjen

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 3294
Totaal aantal bezoekers 73152

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 Juli 2014

FIE

04 Januari 2012 - 07 Juli 2012

FCM

13 Januari 2011 - 27 Juni 2011

DTS

Landen bezocht: