God's heart. - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu God's heart. - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu

God's heart.

Door: Fjen

Blijf op de hoogte en volg Fjen

15 April 2014 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Hoi Allemaal,

De week is voorbij gevlogen! Na een aantal dagen in het klaslokaal doorgebracht te hebben leer ik mijn medestudenten steeds beter kennen. En het is echt een leuke groep. Allemaal verschillende karakters maar we kunnen het goed met elkaar vinden.
Deze week hadden we het over Worldview (ons wereldbeeld). De spreker begon met het stellen van vragen. Een heleboel vragen. Ze vertelde hoe belangrijk het is om vragen te stellen. Dat we soms niet durven of dat we bang zijn voor de reactie. Maar vragen stellen is onderdeel van ons leerproces. Een goeie om over na te denken.
God geeft ons de opdracht om vruchtbaar te zijn. Om vrucht te dragen en anderen tot zegen te zijn. Dit werd vergeleken met een boom. Onze wortels zitten diep in de grond en dat is ons geloof. Daaruit voort komt de stam en dat zijn onze normen en waarden. De takken zijn onze principes en de vruchten onze beslissingen en handelingen. Onze opvoeding, school, cultuur heeft ons bepaalde normen en waarden mee gegeven. Soms positief maar soms ook verkeerde ideeën die zich uiteindelijk uiten in je beslissingen. Ik wil het aardse wereldbeeld achter me laten en zoals Romeinen 12:2 zegt mijn gedachten vernieuwen zoals God het bedoeld heeft.
Jesaja 48:17-18 laat zien dat God ons wil onderwijzen en dat Hij weet wat goed voor ons is. Soms wil ik het zelf nog wel eens oplossen maar dit vers laat me weer zien dat Hij degene is die mij het beste kent.

Dat was ongeveer wat ik deze week geleerd heb, er is nog veel meer maar dat kan ik niet allemaal hier neerzetten! :)
Ik heb een leuk weekend achter de rug. Skype met de familie en leuke dingen met vrienden gedaan. Elke week moet ik voor de school een dagboek inleveren en vragen beantwoorden. Die had ik nog niet helemaal af, dus daar heb ik ook nog even aangewerkt.
Gister ochtend heel vroeg ben ik met Joyce en nog een paar meiden wezen paddle boarden. Je op je knieën of staat op een soort surfboard en met een peddel kun je jezelf voortbewegen! Het doel was om dolfijnen te zien! En dat is gelukt! We hebben er wel 50 gezien denk ik! Ze waren in groepen en zwommen ongeveer een meter langs me heen! Echt gaaf om ze uit het water te zien komen. Ik zag ze ook springen en kunstjes doen! Een bijzondere ervaring!

Het is nu maandag ochtend en over een paar minuten begint de gezamenlijke aanbidding! Fijne week iedereen!
binnenkort hoop ik er ook wat foto's op te zetten als ik iets meer tijd heb. Voor het blog van Joyce kun je terecht op www.joyceschoonenberg.wordpress.com
Zij doet haar DTS hier met een focus op fotografie, dus op haar blog kom je ook hele mooie foto's tegen! De moeite waard om even te kijken. :)

Groetjes Fjen

  • 16 April 2014 - 16:38

    Liesbeth:

    Lieve Fjen,

    Heel leuk en interessant om te lezen wat je allemaal meemaakt en leert!
    Veel zegen en plezier, ik denk aan je en bid voor je ;)

    Liefs,

  • 16 April 2014 - 17:16

    Daddy:

    Leuk Fjen,

    Lijkt mij awesome, die dolfijnen.
    Ook leuk om blog van Joyce te lezen.

    Hugs & Kisses

  • 16 April 2014 - 17:20

    Rina:

    Dag lieve Fjen,

    Nu hoopte ik al dat je een verslag zou doen van de lessen die je leert en jawel. Ook deze keer laat je ons een beetje meeleren van alles wat je ontvangt. Dankjewel er voor. Ik zag al een paar mooie foto's op FB. Heel leuk om te zien. Hartelijke groeten van uit een heel zonnige Veluwe. Fijne Paasdagen toegewenst.

  • 16 April 2014 - 19:24

    Lideke:

    Lieve Fjen,

    Wat goed en leuk om te lezen!.... geniet er daar van...
    en die dolfijnen, vet stoer!!... niet gevallen van je surfplank??

    Liefs Lideke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kailua-Kona

Fjen

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 73291

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 Juli 2014

FIE

04 Januari 2012 - 07 Juli 2012

FCM

13 Januari 2011 - 27 Juni 2011

DTS

Landen bezocht: