The Cross + Gender Identity - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu The Cross + Gender Identity - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu

The Cross + Gender Identity

Door: Fjen

Blijf op de hoogte en volg Fjen

26 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

ALOHA,

Hier ben ik weer.. Het duurde even maar hier komt weer een nieuw verhaal met al de geweldige dingen die God in mijn leven aan het doen is. Sorry voor de trouwe wekelijkse lezers die vorig weekend hun verhaaltje gemist hebben.

Vorige week gingen de lessen over het Kruis. Hoe God's ware karakter word afgebeeld in wat Jezus voor ons aan het kruis heeft gedaan. Wat Hij letterlijk voor ons gedragen heeft. Wij waren het probleem maar Jezus is zelf mens geworden om de zonde op zich te nemen. Als je dat tot je door laat dringen dat we zonen en dochters zijn van de Grote Koning. Met mijn hart en verstand is dat soms maar moeilijk te snappen wat de prijs was die Hij voor ons betaald heeft.

Jesaja 53:5 Om onze zonden werd hij doorboord, om onze wandaden gebroken.
Voor ons welzijn werd hij getuchtigd,
zijn striemen brachten ons genezing.

En deze God heeft het beste met ons voor. Hij houdt zoveel van ons dat Hij ons niet wil laten zoals we zijn. Het is een ontdekkingstocht naar meer van Hem


Afgelopen week ging het over onze identiteit als man en vrouw. Hoe God ons op verschillende manieren heeft geschapen met onze eigen kwaliteiten. Hoe we in deze identiteit mogen wandelen in relatie's met anderen en in ons huwelijk. Welke rol en verantwoordelijkheden God ons heeft toevertrouwd.
Maar door onze jeugd kan dit helaas een hele andere wending genomen hebben. Door moeilijke situatie's hebben we ons een andere identiteit op de schouders gelegd om onszelf te beschermen.
Wat hier ook veel mee te maken heeft is homosexualiteit. Hier hebben we het ook uitgebreid over gehad. Dat het absoluut geen keuze is. Dat bijvoorbeeld door een breuk in de relatie's met de ouders homosexualiteit kan ontstaan. De bevestiging die we nodig hebben van onze ouders, maar waar onze ouders vaak in tekort schieten. Het is vaak een lastig onderwerp maar deze week heeft mijn blik wel veranderd. Voor mij heeft het meer duidelijkheid gegeven, wat de oorzaak is. Hierdoor kan ik ook meer begrip tonen voor mensen die homo of lesbienne zijn.

Het waren intensieve weken met heel veel nieuwe informatie. Ik merk dat het voor mijzelf belangrijk is om de tijd te nemen om alles rustig te kunnen verwerken. En daarin ook God de ruimte te geven in de nieuwe dingen die Hij mij wil leren.
De voorbereidingen voor Maine zijn in volle gang. Over een maand is het al zover. Een groot gedeelte van de klasgenoten hebben nog niet alle $$$ binnen. Gebed hiervoor zou erg gewaardeerd worden.
Iedereen een gezegende week toegewenst.
MAHALO
Fjen

  • 27 Februari 2012 - 18:57

    Rina:

    Ik ben waarschijnlijk één van degenen die je wekelijkse colum heeft gemist. Ik ben altijd benieuwd wat je weer hebt geleerd en leer daar ook weer van. Ja, wonderlijk dat kruis! Het is één van de zaken die ons onderscheidt van andere wereldgodsdiensten. Ik ben ook zelf net bezig met Jesaja 53 omdat afgelopen woensdag de vastentijd is aangebroken. Een bijzonder gedeelte en wel het hart van het evangelie. En wat mooi om met je identiteit bezig te zijn. Altijd ontdekkend vind ik zelf. Dag lieve Fjen. Het was weer fijn om van je te horen.

  • 28 Februari 2012 - 17:55

    Leo:

    Hoi Fjen,

    Ik was vorige week in Albanië en niet in staat mails te lezen. Maar niets gemist dus ;-). Bereid je maar goed voor op Maine en op wat daarna op je af zal komen.
    Gods Zegen,

    Leo

  • 01 Maart 2012 - 09:26

    Inge:

    Ik had je verslagje beetje gemist, maar deze nu pas gelezen. Goed om verder over na te denken wat je schrijft! Leerzaam ook voor mij in verre Nederland!
    Gods zegen deze week en weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fjen

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 73335

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 Juli 2014

FIE

04 Januari 2012 - 07 Juli 2012

FCM

13 Januari 2011 - 27 Juni 2011

DTS

Landen bezocht: