GOD IS FAITHFUL! - Reisverslag uit Lewiston, Verenigde Staten van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu GOD IS FAITHFUL! - Reisverslag uit Lewiston, Verenigde Staten van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu

GOD IS FAITHFUL!

Door: Fjen

Blijf op de hoogte en volg Fjen

25 Mei 2012 | Verenigde Staten, Lewiston

Hallo allemaal,

Het is duidelijk weer tijd voor een update..
Ik zit nog steeds in Lewiston, Maine. Waar het weer steeds warmer word. Korte broeken en T-shirts, wat heb ik die gemist na 3 maanden Hawaii. We zitten hier nu alweer 2 maanden waarin er veel gebeurd is. Het winkeltje in Hope House heeft een make-over gehad en ook het schilderen in de kinderopvang is nog in volle gang. De relaties met de amerikaanse moeder zijn al veel hechter geworden en ook de vriendschappen met de vrouwen uit Somalië. Wat zijn het toch een lieve vrouwen. Afgelopen woensdag hadden we een strand dag. Waarin we met z'n alle in een ouderwetse, amerikaanse, school bus werden gestopt op naar het meertje. Het zonnetje scheen maar zeker het water was nog wel fris. Maar de kinderen hadden de grootste pret. Zelfs een aantal Somalie vrouwen gingen in het water met al hun sjaals en jurken. Een grappig gezicht.
In de afgelopen weken hebben we al een aantal keer Plumbline gedaan in jeugdgroepen. Het ging heel goed en de jongeren waren heel erg open in het delen van hun levensverhaal.
Er is een kleine verandering in plannen. We blijven nog een aantal weken langer hier in Lewiston en gaan 12 juni naar Boston voor onze team evaluatie.
Zeker nu ik hier wel wat meer op mijn plekje ben vind ik het leuk om zeker nog wat langer in onze nieuwe vriendschappen te investeren. helaas zitten we niet in de veiligste buurt van Lewiston. Onze beide buren zijn huizen waar drugs gebruikt en verkocht word. Het is dus niet alleen naar buiten gaan en vooral 's avonds binnen blijven. Tot nu toe is het allemaal nog heel goed gegaan. Maar gebed hiervoor word erg gewaardeerd.
Mijn FCM school zit er alweer bijna op. Begin juli vlieg ik alweer naar Nederland. Ik heb hier en daar wat ideeën, ik ben er nog veel voor aan het bidden wat God voor mijn heeft in deze komende periode.
Iedereen heel erg bedankt voor de belangstelling en gebed. Het gaat dus goed met mij hier in Maine. Heb al een kreeft geproefd wat redelijk te eten is maar ik heb helaas nog geen eland gezien.

Groetjes Fjen

  • 26 Mei 2012 - 06:25

    Rina:

    Wat fijn om weer van je te horen Fjen. Gelukkig houd je moeder ons op de hoogte. Als ik dit zo lees, ben je wel op je plek daar. Mooi dat er ideeën beginnen te groeien over "wat hierna". Onze Here zal je vast hierin leiden. Goed dat je vertelt over je buren. Wees asjeblieft voorzichtig. Veel zegen toegewenst.

  • 26 Mei 2012 - 13:05

    Cora:

    Hoi Fjen, weer een hartelijke groet uit Ermelo. Fijn dat het goed met je gaat. Heb je gehoord dat Eline en Lennard twee jongetjes hebben gekregen? Ze heten Yurre en Sverre.

  • 26 Mei 2012 - 18:54

    Corrie:

    Ha die Fjen!
    Hier schijnt de zon heerlijk en dat kwam goed uit op de bruiloft van Hans en Roos op 25 mei. We hebben een fijne dat gehad,super.
    Wat fijn dat je het goed hebt daar en wat gaat de tijd toch vlug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lewiston

Fjen

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 73343

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 Juli 2014

FIE

04 Januari 2012 - 07 Juli 2012

FCM

13 Januari 2011 - 27 Juni 2011

DTS

Landen bezocht: