Cultural Counseling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu Cultural Counseling - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu

Cultural Counseling

Door: Fjen

Blijf op de hoogte en volg Fjen

16 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Aloha,

Iedereen heeft op dit moment waarschijnlijk zijn bedje wel weer gevonden, op naar een nieuwe week. Het verschil met Hawaii is 11 uur. Oftewel voor mij is het nu middag op de dag en ik heb net mijn lunch naar binnen gewerkt. Nog steeds een gek idee.

Vanochtend ben ik naar het kleinste kerkje geweest dat ik ooit heb gezien. Een schattig rood gebouwtje met een torentje erop. Er waren rond de 20 mensen. Het was een fijne dienst. Evangelisatie... stap uit je comfort zone en vertel het goede nieuws. Heel erg bemoedigend.

Afgelopen week was voor het grootste gedeelte nog orientatie. Met een totaal van ongeveer 25 studenten en 10 staff is onze school nu compleet. We zijn een gezellige internationale groep bij elkaar. Na een week voel ik me al helemaal thuis. We begonnen afgelopen week met het delen van onze getuigenissen. We deden er 3 dagen over maar aan het eind voel je een stuk meer verbonden met elkaar. We staan nu aan het begin van een nieuwe reis.
Ook zijn we begonnen met de welbekende workduties. Wc's, stofzuigen, dwijlen, ramen lappen en afstoffen. 2 uur lang elke middag. Yeah.....

De laatste 2 dagen hadden we les van Joseph Avakian over verschillende culturen en leer stijlen. Hoe we alles in hokjes en vakjes plaatsen. Maar hoe we samen met Jesus daar uit kunnen breken. Heel erg interessant.

Ik ben nu nog lekker van mijn weekend aan het genieten, want ik heb weer een drukke week voor de boeg. Met lessen, workduties, huiswerk, .... enz
I am ready... :)

Liefs..

  • 16 Januari 2012 - 07:30

    Jeanet :

    een fijn verslag en leuke foto's Fjen....
    en wat getuigen die vlaggen mooi voor the nations.
    veel liefs en kracht komende werkweek.

  • 16 Januari 2012 - 07:48

    Rina:

    Sjonge Fjen, het is maar goed dat je zo flink hebt geoefend in het huishoudelijk werk hier bij mij. De ramen, kastjes en lamellen zien er nog prima uit nadat jij je handen erover hebt laten gaan. Wat mooi dat je je nu al thuisvoelt op die grote campus. En 25 studenten voor jou richting is ook een aantal die te overzien is. De komende week begint het dus. Ik ben met jou benieuwd! Hartelijke groeten vanuit een vriezend Nederland.

  • 16 Januari 2012 - 08:23

    HenkK:

    Hoi Fjen,
    wat goed dat je tijd vind om ons op de hoogte te houden en wat leuk dat je er ook nog mooie foto's bij doet...
    Groetjes uit Amstelveen

  • 16 Januari 2012 - 12:40

    Leo Robbemond:

    Keep up the good Spirit

  • 17 Januari 2012 - 18:20

    Annemarie:

    he fjen, wat ben je positief, prachtig! en mooi dat je zo uit je comfort zone bent gekomen. jullie daar brengen het echt in de praktijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fjen

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 73337

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 Juli 2014

FIE

04 Januari 2012 - 07 Juli 2012

FCM

13 Januari 2011 - 27 Juni 2011

DTS

Landen bezocht: