The Divine Plumbline - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu The Divine Plumbline - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu

The Divine Plumbline

Door: Fjen

Blijf op de hoogte en volg Fjen

06 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

ALOHA,

Een maandje geleden keek ik nog mijn ogen uit naar waar ik nu weer beland was en nu voelt het al als thuis. Wat ben ik God dankbaar voor alles wat Hij me gegeven heeft. Elke keer weer opnieuw.
Naast de dagelijkse lessen worden er ook andere activiteiten georganiseerd. Vorige week was Heidi Baker hier op bezoek en sprak ze op een avond over de manier waarop God ons dingen leerd. Onze God is een hele creatieve God :). Ook werd er die week een documentaire laten zien over prostitutie en mensenhandel.. Volgend jaar wordt er in Amsterdam een DTS gehouden met een focus op de protitutie. Ik ben heel erg enthousiast om te zien wat God allemaal gaat doen ook voor Nederland.

Dus deze week hadden we het over Plumbline. Het word in de bouw gebruikt. Het is een touw met lood die loodrecht naar beneden hangt waardoor de bouwvakkers een rechte muur kunnen bouwen.
Op die manier kunnen we ook naar ons leven kijken. Ons leven kunnen we ook als een muur zien die we naar God's perfecte Plumbline kunnen metselen. Maar vaak door slechte omstandigheden en pijnlijke situatie begint onze plumbline heen en weer te slingeren. Eerst naar de ene kant (afwijzing) en dan naar de andere kant (opstandigheid).. En we blijven heen en weer slingeren van de ene kant naar de andere kant. Beinvloed door de mensen om ons heen. En uiteindelijk krijgen we een hele scheve muur. Waarin we niemand meer binnen laten.

Het was heel interesant om hier mee bezig te zijn en om te zien waar mijn muur de verkeerde kant op gebouwt is. De Heilige Geest heeft hierin mijn ogen geopend.
Komende week is ministry week. Als voorbereiding hebben we een formulier moeten invullen. In gebed moesten we aan God vragen of er nog mensen zijn die mij in het verleden pijn hebben gedaan. Dus komende week gaan we daarmee aan de slag. Vergeving is de eerste stap. Het loslaten zodat ik God's genezing kan omarmen en in Zijn vrijheid kan lopen.
Als voorbeeld: Op de basischool ben ik veel gepest. Toen God me dit liet zien dacht ik: Nee, daar heb ik toch al lang afstand van gedaan!! Maar toen ik er maar aan bleef denken merkte ik dat er toch nog pijn en onzekerheid zit. Dit wil ik loslaten. En in de armen van mijn lieve Hemelse Vader me veilig en geliefd voelen.
Het gaat een heftige week worden maar ik zie uit naar de bevrijding die het gaat brengen. Jesus I love you..

Een liefdevolle en gezegende week toegewenst. MAHALO (dankjewel)
FJEN

  • 06 Februari 2012 - 08:09

    Cora:

    Wat een voorrecht dat je dit allemaal mag meemaken. Ook wel heftig. Je hebt er moed voor nodig. Dat bid ik je ook toe. En ik dank mee voor de blijdschap die er komt en is gekomen!

  • 06 Februari 2012 - 16:06

    Rina:

    Dag lieve Fjen, dankjewel voor je uitleg over de Plumbline. En wat is het geweldig dat we niet alleen in het leven staan. God is er en Hij wil helpen om datgene wat is scheefgegroeid weer in balans te brengen. Hij kan ons reinigen en dat jij nu in dat proces zit is toch wel bijzonder te noemen. Niet gemakkelijk zo te horen, maar er is wel uitzicht! Met hartelijke groeten uit een wit dorp op de Veluwe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fjen

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 73308

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 Juli 2014

FIE

04 Januari 2012 - 07 Juli 2012

FCM

13 Januari 2011 - 27 Juni 2011

DTS

Landen bezocht: