Self Care - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu Self Care - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Fjen Klaassen - WaarBenJij.nu

Self Care

Door: Fjen

Blijf op de hoogte en volg Fjen

19 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

ALOHA,

Toch nog een blog na een weekend vol met huiswerk :)Afgelopen week was onze laatste lesweek. Het was anders dan anders. Totaal niet wast ik mijzelf had voorgesteld bij dit onderwerp. De spreker legde uit dat God op verschillende manieren zijn liefde aan ons toont. Hij heeft ons lief als een vriend, vader, moeder en als een echtgenoot. Hij heeft alle soorten en maten aan liefde in zich. Soms voelen we zijn liefde als vriend maar hebben we zijn liefde als vader nog niet ontdekt. We werden uitgedaagd om stil te zijn in de aanwezigheid van God. Afgelopen dinsdag gingen we naar het strand en moesten we 4 uur stil zijn. Geen geklets met anderen maar leren om stil te zijn voor God. Silence, solitude and prayer. In het begin vond ik het een beetje frustrerend omdat ik misschien voor mijzelf te hoge verwachtingen had. Ik moest en zou wat van God horen in plaats dat ik gewoon stil was en genoot van de rust om mij heen. Een uitdaging om onze geestelijke spieren te trainen. Een inspirerende week waarin ik God op een diepere en meer intieme manier heb leren kennen. God als mijn Vader die zielsveel van mij houd. Die er zo naar verlangt om tijd met mij door te brengen. Tijd met mij alleen waarin Hij die diepe liefde en beloftes in mijn oor kan fluisteren. Een Vader waar niemand tegenop kan. Die boven mijn plannen en verwachtingen uit gaat.
Tijdens het weekend moesten we ons laatste verslag afmaken. Een terugblik op de dingen die God ons geleerd en laten zien heeft. Dus nu dinsdag middag is alles ingeleverd en is de lesfase afgelopen. Zondag is Lovefeast. Waarin deze periode officieel word afgesloten. Volgende week dinsdag moet alles ingepakt zijn en vertrekken we naar Maine. Dus deze laatste paar dagen is het lekker uitrusten en bijkomen van alles wat er gebeurd is de afgelopen 3 maanden.
Iedereen weer een gezegende week toegewenst. Bedankt voor alle reacties op mijn blogs tot nu toe. Ik hoop dat jullie hier en daar ook wat geleerd hebben van de dingen die ik meegemaakt heb. Ik hoop wekelijks een blog te kunnen blijven schrijven als ik in Maine en Boston zit.

Blessings en groetjes
Fjen







  • 21 Maart 2012 - 08:52

    Rina:

    Dag lieve Fjen, 4 uur stil zijn en luisteren naar God. Wat een bijzondere opgave. Ik kan me voorstellen dat dit in eerste instantie niet gemakkelijk was. Een beetje geforceerd, tot het moment komt dat de stilte ook in jezelf komt en er vrede en rust in daalt. Het is mooi dat je zoveel met ons wilde delen via je blog. Ik heb er van genoten. De lessen zitten er op. Nu nog een klein weekje herkauwen voor je in praktijk mag brengen wat je hebt geleerd. Een fijne week toegewenst, lieve groeten vanuit een zonovergoten Veluwe.

  • 21 Maart 2012 - 09:42

    Leo Robbemond:

    4 uur stil zijn is een hele opgave. Maar wel nodig om God tot je laten spreken. Goed dat je de eerste fase kunt afsluiten. Nu een stapje dichter naar de volgende stap.

    succes en Gods zegen.


  • 21 Maart 2012 - 13:47

    Cora:

    4 uur, dat is best wel lang, fijn dat je zo onze Vader beter leert kennen. Goede tijd op je volgende bestemmingen

  • 21 Maart 2012 - 18:05

    Liesbeth:

    Hé!
    Leuk om elke week je blog weer te lezen Fjen. Skypen was leuk afgelopen zondag :) Succes met de laatste voorbereidingen voor Maine.
    Liefs

  • 21 Maart 2012 - 21:28

    Corrie:

    Mooie blogs hoor Fjen, fijn om mee te leven/lezen.
    Nog een fijn weekend en een gezegende reis naar Maine.

  • 22 Maart 2012 - 08:31

    Inge:

    He Fjen,

    Zeker heb ik wat geleerd van je blogs en ook interessant wat jij allemaal meemaakt. Daardoor word ik ook bemoedigd. Wat een geweldige vader wil God zijn voor ons!
    Fijne en leerzame tijd bij de outreach!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fjen

Actief sinds 31 Dec. 2010
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 73315

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 01 Juli 2014

FIE

04 Januari 2012 - 07 Juli 2012

FCM

13 Januari 2011 - 27 Juni 2011

DTS

Landen bezocht: